991 (в память о Гудериане, 2006-2011гг)

Форум для тех, кто устал от Альфа Ромео

Модераторы: Typhoon, russiangirl, Komiss, Лютег

Re: 991 (в память о Гудериане, 2006-2011гг)

Сообщение Typhoon » Пн фев 25, 2013 4:41 pm

Стали известны новые подробности по поводу Porsche 911 GT3 2013 года, новая модель будет наиболее радикальным и быстрым GT3 всех времен. Мотор будет раскручиваться до 10000 об / мин, в то время как красная зона начнется с 9 000 об / мин. Шестицилиндровый 3.8-литровый двигатель будет производить более 450 сил. (335 кВт). ©

http://www.autonews.ru/automarket_news/ ... 22/1751023
:smt0062 :smt045
Аватара пользователя
Typhoon
Olds Cool
 
Сообщения: 22961
Зарегистрирован: Пн апр 21, 2003 8:34 pm
Откуда: AlfaPlanet
Авто: 81-714/717

Re: 991 (в память о Гудериане, 2006-2011гг)

Сообщение CrazyDr1v3r » Пн фев 25, 2013 5:11 pm

Typhoon писал(а):Стали известны новые подробности по поводу Porsche 911 GT3 2013 года, новая модель будет наиболее радикальным и быстрым GT3 всех времен. Мотор будет раскручиваться до 10000 об / мин, в то время как красная зона начнется с 9 000 об / мин. Шестицилиндровый 3.8-литровый двигатель будет производить более 450 сил. (335 кВт). ©

http://www.autonews.ru/automarket_news/ ... 22/1751023
:smt0062 :smt045


Зачем так много оборотов при такой сравнительно низкой литровой мощности? Текущий GT3R выдает 500 лс. Атмосферных лс.
Elemento asociale.
------------------
-Что в ней может нравиться? Тесная, как вазовская "9-ка".
-Это ведь Aльфа, она просто нравится или не нравится. Оценивать ее со стороны потребительских качеств - бестолку.
Аватара пользователя
CrazyDr1v3r
Почетный альфист
 
Сообщения: 4064
Зарегистрирован: Пт июн 10, 2011 4:20 pm
Откуда: Москва
Авто: AR 156'99 2.0 SS

Re: 991 (в память о Гудериане, 2006-2011гг)

Сообщение Typhoon » Пн фев 25, 2013 5:33 pm

CrazyDr1v3r писал(а):
Typhoon писал(а):Стали известны новые подробности по поводу Porsche 911 GT3 2013 года, новая модель будет наиболее радикальным и быстрым GT3 всех времен. Мотор будет раскручиваться до 10000 об / мин, в то время как красная зона начнется с 9 000 об / мин. Шестицилиндровый 3.8-литровый двигатель будет производить более 450 сил. (335 кВт). ©

http://www.autonews.ru/automarket_news/ ... 22/1751023
:smt0062 :smt045


Зачем так много оборотов при такой сравнительно низкой литровой мощности? Текущий GT3R выдает 500 лс. Атмосферных лс.


Ты про 997 R? Там 4л и 8250об/мин.
Аватара пользователя
Typhoon
Olds Cool
 
Сообщения: 22961
Зарегистрирован: Пн апр 21, 2003 8:34 pm
Откуда: AlfaPlanet
Авто: 81-714/717

Re: 991 (в память о Гудериане, 2006-2011гг)

Сообщение CrazyDr1v3r » Пн фев 25, 2013 5:41 pm

Typhoon писал(а):Ты про 997 R? Там 4л и 8250об/мин.

Да хоть взять 991 Кап:

Aluminium six-cylinder rear-mounted boxer engine
3,800 cc; stroke 76.4 mm; bore 102.7 mm
Max. power: 338 kW (460 hp) at 7,500 rpm
Max. rpm: 8,500 rpm
Elemento asociale.
------------------
-Что в ней может нравиться? Тесная, как вазовская "9-ка".
-Это ведь Aльфа, она просто нравится или не нравится. Оценивать ее со стороны потребительских качеств - бестолку.
Аватара пользователя
CrazyDr1v3r
Почетный альфист
 
Сообщения: 4064
Зарегистрирован: Пт июн 10, 2011 4:20 pm
Откуда: Москва
Авто: AR 156'99 2.0 SS

Re: 991 (в память о Гудериане, 2006-2011гг)

Сообщение Typhoon » Пн фев 25, 2013 5:58 pm

CrazyDr1v3r писал(а):
Typhoon писал(а):Ты про 997 R? Там 4л и 8250об/мин.

Да хоть взять 991 Кап:

Aluminium six-cylinder rear-mounted boxer engine
3,800 cc; stroke 76.4 mm; bore 102.7 mm
Max. power: 338 kW (460 hp) at 7,500 rpm
Max. rpm: 8,500 rpm


Пока рано говорить о мощности, но что она будет "более 450лс" в гражданской версии-можно не сомневаться, поскольку Порше еще не разу не подводил и не изменял своим принципам "каждая следующая модель чуть мощнее и чуть динамичнее предыдущей".
Аватара пользователя
Typhoon
Olds Cool
 
Сообщения: 22961
Зарегистрирован: Пн апр 21, 2003 8:34 pm
Откуда: AlfaPlanet
Авто: 81-714/717

Re: 991 (в память о Гудериане, 2006-2011гг)

Сообщение CrazyDr1v3r » Пт мар 01, 2013 11:33 pm

Elemento asociale.
------------------
-Что в ней может нравиться? Тесная, как вазовская "9-ка".
-Это ведь Aльфа, она просто нравится или не нравится. Оценивать ее со стороны потребительских качеств - бестолку.
Аватара пользователя
CrazyDr1v3r
Почетный альфист
 
Сообщения: 4064
Зарегистрирован: Пт июн 10, 2011 4:20 pm
Откуда: Москва
Авто: AR 156'99 2.0 SS

Re: 991 (в память о Гудериане, 2006-2011гг)

Сообщение CrazyDr1v3r » Пн мар 04, 2013 4:55 pm

Elemento asociale.
------------------
-Что в ней может нравиться? Тесная, как вазовская "9-ка".
-Это ведь Aльфа, она просто нравится или не нравится. Оценивать ее со стороны потребительских качеств - бестолку.
Аватара пользователя
CrazyDr1v3r
Почетный альфист
 
Сообщения: 4064
Зарегистрирован: Пт июн 10, 2011 4:20 pm
Откуда: Москва
Авто: AR 156'99 2.0 SS

Re: 991 (в память о Гудериане, 2006-2011гг)

Сообщение Tazio » Пн мар 04, 2013 11:17 pm

Еще один "артефакт". 991 GT3
Изображение
Изображение
Изображение
ex Alfistq4
Изображение
Аватара пользователя
Tazio
Почетный альфист
 
Сообщения: 5770
Зарегистрирован: Чт май 17, 2007 3:19 pm

Re: 991 (в память о Гудериане, 2006-2011гг)

Сообщение Tazio » Вт мар 05, 2013 1:54 am

Tazio писал(а): 991 GT3


A legend re-born - new Porsche 911 GT3 unveiled in Geneva

• Purpose-built normally-aspirated 3.8-litre flat six engine develops 475 hp, rev limit 9,000rpm
• Seven-speed PDK double-clutch transmission with unique steering wheel paddle-shift
• Innovative active rear-wheel steering increases cornering agility and enhances high speed stability
• Acceleration from 0-62 mph in 3.5 seconds; top speed 196 mph
• Sub-7 min 30 secs lap time around Nürburgring-Nordschleife
• Available to order 4 March, priced from £100,540 – first UK RHD deliveries November 2013


The engine, transmission, body and chassis are entirely new, extending the breadth of ability offered by the previous 911 GT3 by an impressive margin. Together, they ensure that the proven characteristics of this track-inspired sports car are preserved, while also allowing more sophisticated day-to-day suitability – not to mention a highly emotional ‘fun factor’.

The powertrain of the new 911 GT3 comprises a 3.8-litre flat engine developing 475 hp (350 kW) at 8,250 rpm, a Porsche Doppelkupplung (PDK) double-clutch gearbox, and high-traction rear-wheel drive.

The six-cylinder engine is based on that fitted in the 911 Carrera S, but shares only a few common parts. All other components, particularly the crankshaft and valve train, were specially adapted or developed for the GT3. For example, Porsche is once again using titanium connecting rods attached to forged pistons. These basic modifications set the stage for an extreme high-revolution engine capable of reaching up to 9,000 rpm. The dual-clutch gearbox is another feature specially developed for the GT3, with characteristics inspired by the sequential gearboxes used in motor racing, thus granting the driver further benefits when it comes to performance and dynamics.

The new 911 GT3 is designed for further gains in precision and lateral dynamics throughout. Porsche is using active rear-wheel steering for the first time. Depending on the speed, the system steers in the opposite or the same direction as the front wheels, thereby improving agility and stability. Among the other new driving dynamics features are the electronically-controlled, fully variable rear differential lock, and the dynamic engine mounts.

The height, toe and camber of the newly-developed all-aluminium suspension is still adjustable. The new, 20-inch forged alloy wheels with central locking are used for optimal contact with the road. Traditionally, the 911 GT3 comes as a two-seater based on the lightweight body of the current-generation 911 Carrera. However, the front and rear part are always model-specific. For this latest generation, the 911 GT3 is 44 millimetres wider than a 911 Carrera S across the rear axle. Another clear identifying feature is the large, fixed rear wing. This makes a decisive contribution to the exemplary aerodynamics of the new 911 GT3, which combines low air resistance with a further increase in negative lift (downforce).

As a result, the new 911 GT3 once again sets fresh record performance values. At full acceleration from a standstill, 0-62mph is passed after just 3.5 seconds, and 124 mph in less than 12 seconds. The top speed of 195 mph is reached in seventh (and thus top gear) of the PDK transmission. The lap time on the Nürburgring-Nordschleife is even more impressive: the new 911 GT3 completed this track, commonly regarded as the most difficult in the world, in less than 7:30 minutes. While every Porsche is proven around the Nürburgring, this credential is particularly relevant for the new model as around 80 per cent of 911 GT3 customers also drive their cars on race tracks.


Porsche 911 GT3 Specifications*

Body: Two-seat Coupé; lightweight body in intelligent aluminium-steel construction with wings, doors, boot and bonnet lids made of aluminium; two-stage driver and front passenger airbags; side and head airbags for driver and front passenger.

Aerodynamics:

Drag coefficient cd: 0.33

Frontal area A: 2.036 m2

cd x A: 0,672

Engine: Water-cooled flat-six engine; aluminium engine block and cylinder heads; four overhead camshafts, four valves per cylinder, variable inlet valve timing (VarioCam); hydraulic valve lifter; direct petrol injection; one three-way catalytic converter per cylinder bank, each with two oxygen sensors; electronic ignition with solid-state ignition distribution (six active ignition modules).

Bore: 102.0 mm

Stroke: 77.5 mm

Displacement: 3,799 cm3

Compression ratio: 12.9:1

Engine power: 350 kW (475 PS) at 8,250 rpm

Max. torque: 440 Nm at 6,250 rpm

Power output per litre: 92.1 kW/litre (125 PS/litre)

Maximum revs: 9,000 rpm

Fuel type: Super Plus

Electrical system: 12 Volt; alternator 2,100 W; battery 95 Ah, 520 A.

Power transmission: Engine and transmission bolted into combined drive unit;

seven-speed Doppelkupplung (PDK) with controlled rear axle differential lock and PTV Plus.

Gear ratios PDK transmission

1st gear 3.75

2nd gear 2.38

3rd gear 1.72

4th gear 1.34

5th gear 1.11

6th gear 0.96

7th gear 0.84

Reverse 3.42

Final drive ratio 3.97

Clutch diameter: 202 mm/153 mm

Chassis: Front axle: strut suspension (MacPherson type, Porsche optimised) with wheels independently suspended by transverse links, longitudinal links and struts; cylindrical coil springs with internal dampers; electro-mechanical power steering.

Rear axle: multi-link suspension with wheels independently suspended on five links; cylindrical coil springs with coaxial internal dampers; active rear-wheel steering.

Porsche Active Suspension Management (PASM) with electronically-controlled dampers; two manually selectable maps.

Brakes: Dual-circuit brake system with separate circuits for front and rear axles; Porsche Stability Management (PSM); vacuum brake booster; electric duo-servo parking brake; auto-hold function.

Front axle: six-piston aluminium monobloc brake callipers, perforated and internally ventilated brake discs with 380 mm diameter and 34 mm thickness.

Rear axle: four-piston aluminium monobloc brake callipers, perforated and internally ventilated brake discs with 380 mm diameter and 30 mm thickness.

Wheels and tyres: front 9 J x 20 with 245/35 ZR 20; rear 12 J x 20 with 305/30 ZR 20

Weights: Unladen weight (DIN): 1,430 kg

Permissible gross weight: 1,720 kg

Dimensions:

Length 4,545 mm

Width 1,852 mm

Height 1,269 mm

Wheelbase 2,457 mm

Track widths: front 1,551 mm; rear 1,555 mm

Luggage compartment capacity: front 125 litres; rear 260 litres

Fuel tank capacity: 64 litres

Performance: Top speed 196 mph (315 km/h)

Acceleration: 0-62mph (0 -100 km/h) 3.5 secs

Fuel consumption (NEDC):

Urban 14.9 mpg (18.9 l/100 km)

Extra-urban 31.7 mpg (8.9 l/100 km)

Combined 22.8 mpg (12.4 l/100 km)

CO2 emissions: 289 g/km

Emissions class: Euro 5


ex Alfistq4
Изображение
Аватара пользователя
Tazio
Почетный альфист
 
Сообщения: 5770
Зарегистрирован: Чт май 17, 2007 3:19 pm

Re: 991 (в память о Гудериане, 2006-2011гг)

Сообщение Nikita75 » Вт мар 05, 2013 1:56 am

Скрытый текст
/_ /==\°/==\ _\
Аватара пользователя
Nikita75
альфавладелец
 
Сообщения: 610
Зарегистрирован: Пн окт 22, 2007 2:23 pm
Откуда: Днепр, Украина
Авто: 75 3.0, 147 1.6

Re: 991 (в память о Гудериане, 2006-2011гг)

Сообщение Tazio » Вт мар 05, 2013 1:56 am

ex Alfistq4
Изображение
Аватара пользователя
Tazio
Почетный альфист
 
Сообщения: 5770
Зарегистрирован: Чт май 17, 2007 3:19 pm

Re: 991 (в память о Гудериане, 2006-2011гг)

Сообщение Typhoon » Вт мар 05, 2013 2:00 am

Typhoon писал(а):Пока рано говорить о мощности, но что она будет "более 450лс" в гражданской версии-можно не сомневаться, поскольку Порше еще не разу не подводил и не изменял своим принципам "каждая следующая модель чуть мощнее и чуть динамичнее предыдущей".


Tazio писал(а):991 GT3

• Purpose-built normally-aspirated 3.8-litre flat six engine develops 475 hp, rev limit 9,000rpm


:smt045 Ничего неожиданного, все как я и написал выше. Немецкие хирурги точны и скучны )
Аватара пользователя
Typhoon
Olds Cool
 
Сообщения: 22961
Зарегистрирован: Пн апр 21, 2003 8:34 pm
Откуда: AlfaPlanet
Авто: 81-714/717

Re: 991 (в память о Гудериане, 2006-2011гг)

Сообщение Tazio » Вт мар 05, 2013 2:02 am

Можно подумать Феррари когда-то подводила :)
ex Alfistq4
Изображение
Аватара пользователя
Tazio
Почетный альфист
 
Сообщения: 5770
Зарегистрирован: Чт май 17, 2007 3:19 pm

Re: 991 (в память о Гудериане, 2006-2011гг)

Сообщение Typhoon » Вт мар 05, 2013 2:36 am

Tazio писал(а):Можно подумать Феррари когда-то подводила :)


Было дело )) Не хочу вспоминать про Mondial 8 или 208GTB :-)
Аватара пользователя
Typhoon
Olds Cool
 
Сообщения: 22961
Зарегистрирован: Пн апр 21, 2003 8:34 pm
Откуда: AlfaPlanet
Авто: 81-714/717

Re: 991 (в память о Гудериане, 2006-2011гг)

Сообщение Tazio » Вт мар 05, 2013 3:02 am

Грустно вспоминать 924-ю хандру с чахлым моторчиком от бусика LT ) Ну еще горькое недоразумение с индексом 914... О них, наверно даже в компании открещиваются :D
ex Alfistq4
Изображение
Аватара пользователя
Tazio
Почетный альфист
 
Сообщения: 5770
Зарегистрирован: Чт май 17, 2007 3:19 pm

Пред.След.

Вернуться в Народ свободы

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group. Color scheme by

Русская поддержка phpBB Яндекс.Метрика